Det finns flera olika sätt att boka tolk
Ring in till oss och prata med en av våra duktiga tolkförmedlare. På så vis får ni bästa möjliga service. Ni når oss på vårt växelnummer 0771-85 00 58
Hur går det till?Logga in i webbportalen och lägg bokningarna rakt in i vårt bokningssystem. Här har du även full överblick över dina beställningar. Har du inget konto så kontakta oss.
Logga inMejla in din beställning till vår gemensamma inkorg som bevakas från kl. 07:00 till kl. 18:00. Exakt vad som måste finnas med i er beställning hittar ni nedan.
Vi finns på info@globaltalk.se
Det här bör din beställning innehålla
- Datum
- Start- och stopptid
- Kundnummer
- Typ av uppdrag (kontakt- eller telefontolkning)
- Språk
- Speciella önskemål
Bra att tänka på innan beställning
Finns det olika dialekter i språket?
Från vilket land kommer klienten/patienten ifrån?
Behöver jag en manlig eller kvinnlig tolk?
Vill jag ha kontakttolk/tolk på plats eller telefontolk?
Hur länge kommer jag att behöva tolken?
Varför Global Talk?
24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan
Har du några frågor?
-
Hur bokar jag en tolk akut?
Ring in till förmedlingen på 0771-85 00 58 så kopplas du samman med en tolk i önskat språk inom fem minuter.
-
Hur använder jag en telefontolk?
- När er beställning är färdig och en tolk har tillsatts kommer ni att tilldelas en bekräftelse via mejl med ert bokningsnummer.
- När tiden för uppdraget är inne ringer ni 0771-850058, identifierar er med ert kundnummer och anger bokningsnumret.
- Ni kopplas då automatiskt till den bokade tolken.
- Lägg telefonen mellan dig och klienten så att tolken enkelt kan uppfatta vad ni båda säger.
- Tolken kommer att presentera sig och ha en väldigt kort genomgång om sekretess och tolkteknik.
- I de allra flesta fall kommer tolken att tolka konsekutivt vilket innebär att samtalet kommer att tolkas i ungefär två meningar i taget. Det är därför viktigt att ni inte pratar allt för länge åt gången och lämnar pauser åt tolken.
- Observera att om uppdraget drar över den bokade tiden kan tolken ha en till bokning direkt efter och behöver avvika. Behöver ni fortsatt tolkning så ring till förmedlingen så kopplar de ihop er med en ny tolk.