Berätta för oss om du inte är nöjd

Ibland gör även vi fel. Då vill vi veta det. Det ger oss möjlighet att förhindra att det händer igen. Vi strävar alltid efter att bli ännu lite bättre och arbetar med ständiga förbättringar enligt ISO 9001 och 14001. Därför har vi förberett för att göra det enkelt för dig att reklamera.

Det ska vara enkelt att lämna synpunkter

Om du skulle vara missnöjd med våra tjänster på något vis, är det bara att klicka på knappen nedan. Du kommer då till en reklamationsblankett. Fyll i den med dina synpunkter så återkopplar vi inom sju arbetsdagar.

 

Rapportera avvikelse

Vilka krav ställs på tolkarna?

Återgivande

Inget får utelämnas eller läggas till i samtalet

Neutralitet

Tolkningen måste vara helt opartisk och personliga åsikter får ej förekomma

Tystnadsplikt

Allt som sägs i tolkningen skyddas av lagen om tystnadsplikt och samtalen måste äga rum på en lugn, avskild plats

Jäv

Tolkarna ska undvika att tolka för personer de känner

Uppträdande

Tolkarna är vårt ansikte utåt och förväntas vara serviceinriktade och tillmötesgående

Lämplighet

Känner tolken sig ej lämpad nog för uppdraget bör denna avsäga sig tolkningen